söndag 27 februari 2011

På plats

Igår hämtade jag hem Xerxes och invigde nya stallet! Tyvärr var han rätt knepig att lasta så det tog sin lilla tid att få in han i transporten men när han väl var inne stog han still hela vägen.
Släppte ihop honom med Avanti och Monty imorse och det gick löjligt enkelt, dom betedde sig som att dom alltid gått ihop och gick runt tillsammans utan minsta lilla bråk.
Bestämde mig för att vänta lite med att flytta över Famosa då elen inte verkar funka trots att Jenny och jag höll på i två timmar igår och lagade staket :( Vet inte om jag litar på att lilla fröken kan hålla sig på insidan av staketet. Monty verkar dock inte ha rymt nåt mer men jag har sett honom trycka sig emot elbandet så det kan inte va någon el. Får ha hästarna på olika ställen så länge, vet att Famosa har det så bra i den flocken hon går i så det går ingen nöd på henne trots att jag tycker att det är jobbigt att inte ha koll på henne på samma sätt som när hon står på box.

Bjuder på en bild på mitt "projekt". Ska försöka tämja den här lilla sötnosen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar